بازار هدف جذاب

راهکارهای متناسب با بازار : مشکلاتی که با تمرکز بر یک بازار هدف خاص مدنظر استارتاپ، قرار گرفته باشد (به ‏عنوان مثال، یک بازار بزرگتر از ۲۰ میلیارد تومان) و راهکاری متناسب برای حل مشکل ارائه شده باشد. استارتاپ متقاضی باید چشم انداز روشنی برای تصاحب سهم قابل قبولی از این بازار ارائه کند.

تیم بنیانگذاران

تعهد تیم مدیریتی : تعهد و اشتیاق کارآفرینان نسبت به کسب و کارشان از مواردی است که کارایا به آن توجه دارد. یکی از مهم ترین موارد بررسی امکان سرمایه‏ گذاری در استارتاپ‏ها، ویژگیهای اخلاقی و حرفه‏ ای تیم بنیانگذار استارتاپ است. تیم باید پذیرای راهنمایی های ارائه شده توسط سرمایه گذاران کارایا باشد.

فاکتورهای مالی

پیش ‏بینی‏ های مالی : پیش ‏بینی‏ های مالی ارائه شده باید منطقی و دست‏ یافتنی باشد. کارایا به تناسب دارایی ها، جریان نقدی و میزان سود با فرضیات و پیش بینی های مالی ارائه شده توجه می‏کند.

مزیت رقابتی

قابلیت‏های ویژه : عوامل کلیدی که در ارزیابی مزایای رقابتی مورد توجه کارایا قرار دارد، عبارتند از: پتنت ثبت‏ شده، مجوز انحصاری، دسترسی به ارتباطات بازاریابی و شبکه توزیع، ارائه محصول بعنوان پیشرو در بازار و سایر ویژگیهای اختصاصی

پتانسیل رشد

برنامه درآمدی جذاب : ما به دنبال شرکت هایی هستیم که می توانند به سرعت رشد کنند. تیم مدیریتی استارتاپ می بایست برنامه ‏ای برای تولید سود قابل توجه با نگاه همزمان به راههای متعدد درآمد زایی داشته باشد.

میزان سرمایه‏ درخواستی

محدوده مطلوب : کارایا در بازه ۳۰ میلیون تومان تا ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه‏ گذاری می‏کند. در خصوص معاملات با سرمایه درخواستی بالاتر،موضوع بررسی شده و در صورت جذابیت بالا، مورد بررسی قرار می گیرد.

نحوه به کارگیری سرمایه

اثر بخشی و کارایی : مبالغ سرمایه جذب ‏شده، می ‏بایست در راستای دستیابی شرکت به اهداف کلیدی عملکرد بکار گرفته شود تا در نهایت منجر به افزایش ارزش شرکت شود. بدین منظور کارایا برنامه استارتاپ در مورد سرمایه درخواستی را بررسی می‏کند.

هماهنگی

همکاری با هم : ما به شراکت فعال با استارتاپ ها باور داریم و با به اشتراک گذاری دانش و تجارب عملی و اجرایی اعضای کارایا، شرکت را در دستیابی به اهداف تعیین شده حمایت می‏کنیم.

استراتژی خروج

منافع مشترک : ما به دنبال افزایش حداقل ۵ برابری سرمایه گذاری کارایا، در طی ۲ یا ۵ سال هستیم. با توجه به نرخ بسیار بالای عدم موفقیت استارتاپ ها در مراحل اولیه، این سطح از ROI ضروری است. کارایا انتظار یک استراتژی خروج مرحله به مرحله از سوی شرکت را دارد که شامل مراحل عملیاتی و استراتژیک باشد و چگونگی خروج کارایا را به طور کامل تشریح نماید.